Jmenuji se Alice Brůnová.
Jako designérka na volné noze se živím již od roku 2011. Mám vystudovanou Ostravskou univerzitu na fakultě umění – ateliér grafiky a již během studia jsem aktivně sbírala zkušenosti z různých oblastí, ať už to byly návrhy autoplachet, práce v klasické reklamce, DTP studiu v tiskárně nebo v grafickém studiu. To vše mi dalo možnost vytvořit si představu nejen o samotném procesu navrhování, ale také o možnostech a úskalích samotné realizace.
Díky tomu jsem schopna svým klientům nabídnout návrhy corporate identity, tiskovin, obalového designu, webdesignu…, vedení projektů, poradenství a dohled nad celým procesem zakázky. Nejsem samozřejmě brouk Pytlík, proto se obklopuji lidmi, kteří své práci rozumí a specializují se na ni. Grafický design má totiž spoustu oborů a není v lidských silách obsáhnout vše kvalitně ani časově. Obzvlášť s rychlým růstem technologií a digitálního světa.
Od roku 2012 se také věnuji lektorské činnosti ve spolupráci se střední uměleckou školou AVE ART Ostrava, kde současně působím jako vedoucí oboru Grafický design.
Co školím – Adobe Illustrator, Photoshop, Indesign, Corel, Inkscape, Canva, základy webdesignu, DTP
Webdesign
Vytvářím grafické návrhy pro moderní, vzhledově atraktivní a hlavně funkční webové stránky s důrazem na uživatelskou přívětivost a informační strukturu. Spolu s kolegy jsem schopná realizovat projekt na klíč, ať už se jedná o jednoduché firemní stránky nebo e-shopy s konfigurátory.
Firemní loga – vizuální styl firmy
Jednotný vizuální styl firmy včetně vypracovaného grafického manuálu, by měl být základem každé fungující firmy. Nejenže usnadňuje komunikaci směrem ke klientům, ale také šetří čas a peníze. Naopak nevhodně zvolený styl vizuální komunikace může zapříčinit špatné pochopení značky, odmítání cílovou skupinou uživatelů, velké úsilí při pronikání na trh a v některých případech může dojít až ke krachu samotné firmy.
Propagační materiály
Výroční zprávy, hlavičkové papíry, obálky, složky, vizitky, pozvánky, katalogy, letáky, plakáty, inzerce, dárkové poukázky, slevové kupóny, reklamní a dárkové předměty, návody a spousta dalších produktů může být součástí i vámi zvolené komunikace. Nikdy by se neměly však dělat samoúčelně a bez zjevného cíle. Potom jsou to vyhozené peníze.
Signmaking
Tabule, billboardy, transparenty, plachty a reklamní poutače, informační systémy, světelná reklama, interiérová grafika, výlohy, polepy aut, autobusů… v soupisu realizovaných zakázek mi chybí snad jen letadlo. Což je výzva 🙂
Obalový design
Toto je oblast mého neustálého objevování limitů polygrafických technologií a možností. Vzhledem k obrovské konkurenci téměř ve všech oblastech, je právě obal tím prvním kontaktem produktu se zákazníkem a ten rozhoduje o tom, zda si ho zákazník koupí či nikoli. Proto by se mu měla věnovat opravdu velká pozornost nejen z hlediska samotného designu, ale také konkurence, cílové skupiny a jejich potřebám.